Jak wykorzystać lejek sprzedażowy w promowaniu produktów?

Opublikowane przez Justyna w dniu

lejek sprzedażowy etapy

Lejek sprzedażowy służy do śledzenia procesu sprzedaży i jest szeroko stosowany podczas działań marketingowych. Wprowadzając nowy produkt na rynek, warto wcześniej poznać potrzeby klientów.

Jak wygląda ścieżka zakupowa klientów w sieci? W jaki sposób wykorzystać lejek sprzedażowy wprowadzając własne produkty i usługi na rynek?

Etapy podróży klienta w drodze do zakupu

Ścieżka zakupowa klienta rozpoczyna się zazwyczaj od tego, że klient ma potrzebę posiadania określonego produktu/usługi. Klient przeszukuje i szuka informacji o możliwościach zrealizowania swojej potrzeby. Wśród kilkunastu czy kilkudziesięciu ofert klient zastanawia się i dokonuje wyboru tej jednej oferty, która spełnia jego aktualne potrzeby. Potem ostatecznie podejmuje decyzje i dokonuje transakcji zakupowej. Wydawać by się mogło proste? Jednak pierwszy etap jest najtrudniejszy dla sprzedawcy, bo musi nie tylko zdobyć uwagę klienta, ale co ważniejsze utrzymać zainteresowanie klienta ofertą do samego końca.

Zastosowanie lejka sprzedażowego w praktyce

Jak zdobyć uwagę i utrzymać zainteresowanie klienta?

Pozyskanie klienta to jedno natomiast utrzymanie zainteresowania to drugie. Pierwsze co klient widzi to twoja strona i profile w social media. Warto być aktywnym w mediach społecznościowych i budować relacje z obecnymi klientami. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy (czy tradycyjny) warto zadbać o obsługę klienta, aby klient czuł się zaopiekowany i chciał wracać do ciebie.

Musisz na swojej stronie czy social mediach informować odbiorców o swoim produkcie. Mówić o korzyściach, jakie może mieć po zakupieniu twojego produktu bądź usługi. Odbiorcy jak wspomniałam, poszukują informacji, więc wykorzystaj to i daj mi dużo wiedzy na temat twojej oferty. Buduj wśród swoich odbiorców świadomość o twoim produkcie i w jaki sposób zmieni to ich życie. Warto wykorzystać tutaj storytelling, który buduje relacje z odbiorcami. Jak tworzyć ciekawe opowieści pisałam post na instagramie jakiś czas temu zobacz.

lejek sprzedażowy etapy
W jaki sposób wzbudzić pożądanie u klienta?

Aby odbiorca został twoim klientem, musi najpierw Cię polubić oraz zaufać. Jak przekonać odbiorcę do zakupu? W tym kroku możesz pokusić się o e-mail marketing i wysyłanie do swoich klientów spersonalizowanych wiadomości. Tworzenie newslettera to świetne rozwiązanie, aby wzbudzić pożądanie klienta. Newslettery to zazwyczaj zamknięta lista, do której ma dostęp tylko osoba wysyłająca maile.

Jak uzyskać pozytywną ocenę klienta?

Opinie klientów obecnych są ważne dla nowych klientów. Aby uzyskać pozytywną opinię, postaraj się, aby twój produkt bądź usługa była wysokiej jakości. Na opinię klienta mają wpływ różne czynniki: sam produkt, jego cena, proces sprzedaży, wizerunek marki, dostępność produktu.

Jakie jest skuteczne wezwanie do działania?

Skuteczne wezwanie do działanie musi być poprzedzone atrakcyjnie napisanym opisem produktu, który będzie zawierał wszystkie cechy produktu oraz co klient zyska po zakupie. Moim zdaniem samo słowo kup teraz, bo to super okazja, która się już nie powtórzy, nie jest wystarczające. Ludzie lubią polować na promocje i okazje, więc dużo osób nadużywa tego słowa, zapominając o korzyściach z zakupu. Czym jest język korzyści? Język korzyści to sposób opowiadania o produkcie w taki sposób, aby klient poczuł, że nie znajdzie drugiego takiego produktu jak twój. Lejek sprzedażowy a w zasadzie jego etapy można sobie rozpisać w harmonogramie działań. Ja polecam do tego Trello, aczkolwiek Asana także jest świetna.

Co oferować klientowi po zakupie?

Ostatnim elementem jest lojalność wobec klienta. Kiedy klient już dokonał zakupu produktu bądź usługi, to możesz uruchomić program lojalnościowy dla stałych klientów, którym będziesz co jakiś czas oferował zniżki i promocje na kolejne zakupy. Dla stałych klientów jak i nowych warto od czasu do czasu robić specjalne oferty, np. dać dwie usługi w cenie jednej. Po zakupie prześlij klientowi ankietę, w której będzie mógł ocenić jakość twojego produktu i poproś o radę, co ewentualnie mógłbyś zrobić, aby w przyszłości tworzyć jeszcze lepsze produkty/usługi. Ankieta to świetny sposób na sprawdzenie satysfakcji twoich klientów z twoich usług.

5 1 vote
Ocena

Justyna

Nazywam się Justyna Jachołkowska. Pracuje zdalnie jako Wirtualna Asystentka, moją specjalizacją jest Content Marketing i wspieram biznesy w promowaniu marki w sieci.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Copyright © Asystentka z Inicjatywą | Justyna Jachołkowska

0
Would love your thoughts, please comment.x