Przejdź do treści

Newsletter jako forma dotarcia do klientów.

newsletter

Tworzenie newslettera w dobie rozwoju social media jest trudniejszym wyzwaniem dla twórcy internetowego. Jednak newslettery także rozwijają się i nie jest to zwykły spam reklamowy, bo zdarzają się naprawdę wartościowe newslettery. Tak jak w mediach społecznościowych preferowana jest forma video tak również można wydawać newsletter w formie video-newslettera.

W jaki sposób zaangażować odbiorców, aby chcieli czytać twój newsletter? Dlaczego warto dodać darmowy prezent za zapis do newslettera?

Dlaczego warto pisać newsletter?

Powodów, dla których warto pisać newsletter, jest kilka. Za chwilę przedstawię Ci kilka zalet tworzenia newslettera. Media społecznościowe spełniają jedną ważną podstawową funkcję, a mianowicie służą do utrzymywania i budowania relacji z innymi użytkownikami internetu. Dzisiaj już nie wyobrażamy sobie dnia bez sprawdzenia poczty mailowej czy ogólnie scrollowania social media. Poszukujemy tam informacji, co się dzieje u naszych znajomych, wymieniamy się mnóstwem wiadomości, a także przeszukujemy internet w poszukiwaniu informacji co zrobić na obiad czy jak ubrać się na randkę. W internecie spędzamy większość naszego życia. Oprócz błahych dotyczących spędzania wolnego czasu, w internecie możemy znaleźć także ciekawe kursy, szkolenia czy inne informacje dotyczące rozwoju zawodowego.

Pierwszą zaletą newslettera jest mierzalność, czyli możesz na bieżąco sprawdzać, kto czytał i otwierał twoje maile, dzięki czemu na podstawie tych wskaźników masz większe szanse na poprawienie jakości contentu. Ba content, który będziesz tworzył do newslettera, musi być wartościowy dla odbiorcy, aby twój czytelnik nie wypisał się z twojego newslettera po przeczytaniu pierwszego maila.

Druga korzyść to budowanie relacji z czytelnikiem. Pisząc wiadomość, możesz ją spersonalizować tak, aby odbiorca mógł odczuć, że piszesz wyłącznie do niego. Na instagramie budujesz relacje z odbiorcą poprzez mówione stories, co nie dla wszystkich jest proste. Niektórzy po prostu nie mają odwagi do pokazywania twarzy, a mają coś wartościowego do przekazania. Dlatego jeżeli lepiej czujesz się w pisaniu, to koniecznie załóż swój newsletter i zacznij budować swoją bazę kontaktów.

Po trzecie niewielki koszt, ponieważ programy do wysyłki maili początkowo do 1000 subskrybentów są bezpłatne. Dopiero później płacisz za każdy mail bądź od subskrybenta.

Ostatni powód to taki że kiedy pojawia się twoja wiadomość na skrzynce pocztowej u odbiorcy (potencjalnego klienta), to on automatycznie przypomina sobie o tobie i twojej usłudze. Jeżeli treść newslettera będzie dla niego interesująca, to znajdziesz się na jego liście top ulubionych.

Jak pisać newsletter?

Do pisania newslettera potrzebny jest czas oraz odpowiednia strategia email marketingowa. Newsletter musi wychodzić regularnie co tydzień, co dwa tygodnie, bądź raz w miesiącu. Musi zawierać wartościowy content. Na samym początku należy ustalić do kogo i co chcemy wysyłać, a następnie pozyskać bazę kontaktów.

Elementy, które musi zawierać dobry newsletter:

  1. Tytuł maila, który zachęci do otwarcia maila.
  2. Nagłówek maila, który możesz zrobić w programie graficznym typu Canva.
  3. Spis treści – super, aby twój odbiorca od razu na początku wiedział, o czym będzie mail.
  4. Bezpośredni spersonalizowany zwrot do odbiorcy, aby mógł poczuć, że mail jest adresowany wyłącznie do niego.
  5. Ciekawy i wartościowy, niepowtarzający się content.
  6. Zdjęcia bądź video jako przerywnik od czytania tekstu
  7. Możesz także zastosować zagadkę w środku maila, a jej rozwiązanie podasz na końcu maila.
  8. Skuteczne wezwanie do działania, czyli CTA. Zwłaszcza jeśli jest do mail sprzedażowy z ofertą.
  9. Na końcu dodaj swoje odnośniki do twoich miejsc w sieci oraz informację o możliwości wypisania się z newslettera.

Co będzie dobrym prezentem dla TWOICH odbiorców?

Musisz jakoś zachęcić potencjalnego klienta do zapisu na twój biuletyn. Stwórz darmowy wartościowy produkt, który ułatwi pracę bądź życie innym osobom. Może to być darmowy mini e-book, checklisty, plannery, infografiki itp. Przykładowo prowadzisz działalność związaną z finansami, to mogą to być e-booki dotyczące planowania budżetu domowego czy arkusze kalkulacyjne do planowania finansów w domu bądź firmie. Natomiast jeżeli oferujesz doradztwo w sprawie promowania działalności w internecie, to możesz przygotować gotowe checklisty do samodzielnego wykonania audytu konta na Instagramie/Facebooku bądź jakie tworzyć treści w social mediach.

Zastanów się, czego potrzebuje twój odbiorca/potencjalny klient i przygotuj produkt dopasowany do klienta. Pomocna w tym będzie analiza twojej konkurencji. Sprawdź, co oferuje i spróbuj ulepszyć ich produkt.

5 1 vote
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Patryk Tarachoń
Admin
19 sierpnia 2022 22:44

Wysyłam newsletter od lat. Zauważyłem, że typowy newsletter to nie wszystko. Warto stworzyć bonusy i stworzyć strategię, dzięki której odbiorca będzie czuł stratę, gdy nawet przejdzie mu przez myśl się wypisać. 😉

1
0
Would love your thoughts, please comment.x