Marzysz o pisaniu newslettera, ale brak pomysłu na newsletter? W mojej ofercie usług WA jest ustalanie strategii maili marketingowych do odbiorców. Jednym z klientów, który poprosił o taką usługę był bloger Patryk Tarachoń, który prowadzi podcast Nie Będąc Sobą.
Kiedy brak pomysłu na newsletter, to skorzystaj z mojej oferty, a ja doradzę, o czym pisać newsletter, jaką wybrać tematykę, która przyniesie tysiące subskrybentów.
Przygotowanie dobrego newslettera, to nie tylko profesjonalnie przygotowana strategia, ale także testy, które u każdego klienta wyglądają inaczej. Z Patrykiem Tarachoń (blogerem, podcasterem i autorem książek), znam się od ponad 5 lat. Gdy współpracujemy, wiem, że zadanie nie będzie łatwe, ponieważ to cierpliwy, ale wymagający współpracownik, doskonale wiedzący czego potrzebuje i jakie cele musimy zrealizować.
Patryk poza blogiem, podcastem i książkami, poświęca czas innym projektom, więc z jego strony rozsądnym krokiem było odezwanie się do wirtualnej asystentki, aby oddelegować część swojej pracy. Zgłosił się do mnie z prośbą o przygotowanie tematów i rozwiązań dla osób, które zapisały się do newslettera na głównej stronie Patryka. Przy okazji poniższego podsumowania naszej współpracy, opowiem o tym, jak Patryk podchodzi do tworzenia newslettera.
Nazwa dla newslettera
To, co Patryk z powodzeniem stosuje od lat, to unikanie schematów. Nie chciał tworzyć typowego newslettera, więc wydzielił na swojej stronie WWW przestrzeń dla najwierniejszych osób, które wspierają go od lat. Stworzył Zamkniętą Listę, której głównym elementem nie jest newsletter, a specjalne podstrony z możliwością komentowania, niedostępnymi dla zwykłych odwiedzających. Dostęp do ukrytych podstron mają wyłącznie osoby, które zapiszą się w formularzu i potwierdzą zapis do newslettera.
Jedynie w polityce prywatności pada hasło „newsletter”, ale w Zamkniętej Liście nikt nie otrzymuje newslettera, a listy pisane w stylu wakacyjnych pocztówek od przyjaciela, który jest daleko i wraca dopiero na koniec lata.
Komunikacja z czytelnikami
Newsletter jest formą dotarcia do realnie zainteresowanego odbiorcy twoimi produktami bądź usługą. To Ty sam wybierasz sposób, w jaki chcesz się komunikować ze swoim czytelnikiem. Możesz używać słownictwa potocznego i pisać do odbiorcy jak do znajomego albo używać języka formalnego lub branżowego. Wybór zależy też od tego, do jakiej grupy odbiorców chcesz pisać.
Sposób komunikowania się Patryka ze swoimi czytelnikami jest luźny. Nie nazywa swoich adresatów czytelnikami, odwiedzającymi czy użytkownikami. W Zamkniętej Liście owszem pojawiają się zwroty tj. członkowie, ale zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się podejście – jesteśmy społecznością, a TY ją współtworzysz ze mną!
Nasza współpraca zakładała:
1. analizę ostatnich działań
2. przesłuchanie podcastów
3. zapoznanie się z blogiem
4. przygotowanie pomysłów na bonusy
5. zrobienie analizy, co interesuje grupę odbiorców
Przygotowałam strategię podzieloną na formy komunikacji Patryka z odbiorcami (audio, tekst, media społecznościowe). Następnie zaproponowałam tematy i porady, które mógłby wysłać w najbliższych miesiącach do osób zapisanych do newslettera.
Jaki zysk może przynieść Ci newsletter?
Tworząc newsletter, budujesz własną bazę kontaktów, do których wysyłasz spersonalizowane wiadomości. Mogą to być treści osobiste, motywacyjne, edukacyjne, konwersacyjne czy sprzedażowe. Dzięki odpowiednio napisanym e-mailom możesz nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także przekonać swoich klientów/odbiorców do angażowania się w innych kanałach. Przygotowując strategię dla Patryka, wdrożyłam w komunikacji nie tylko przyjazne i nienarzucające się treści, ale również typy wiadomości. Zaproponowałam ankiety, poradniki, pliki do pobrania czy nowoczesne rozwiązania, sprawdzające się za granicą.
Czy znasz Zamkniętą Listę Patryka? Jeśli nie, to dołącz. Wkrótce pojawią się nowości dla zapisanych członków. Link znajdziesz na stronie www.patryktarachon.pl
Kiedy brak pomysłu na newsletter?
Jeżeli brak pomysłu na newsletter, to odezwij się do mnie poprzez moje social media instagram bądź linkedin. Przeczytaj także mój artykuł na temat zastosowania lejka sprzedażowego w promowaniu produktów i usług.