cold marketing

Cold marketing a budowanie bazy klientów.

Pozyskiwanie bazy klientów to rzecz niezbędna w każdym biznesie, bo kiedy nie ma klienta, to nie ma usługi. Najprostszą drogą dotarcia do nowych klientów jest tzw. cold marketing. Cold marketing to świetny wstęp na zbudowanie pozytywnej relacji biznesowej za pomocą newslettera.

W jaki sposób zbudować bazę klientów? Czym jest cold marketing oraz który system mailingowy jest najlepszy na początek przygody z marketingiem mailowym?

Na czym polega zimny marketing tzw. cold marketing?

Na naszą skrzynkę odbiorczą wpadają różne rodzaje wiadomości. W zależności od serwisu, w którym mamy założone konto pocztowe zdarza się, że niektóre wiadomości automatycznie się segregują. Najbardziej denerwują nas maile reklamowe, tzw. SPAM, który ma na celu jedynie zachęcić dużą ilość osób do wejścia na stronę sklepu i zakupu wybranego produktu. Wśród maili należy odróżnić tzw. zimny marketing, który ma na celu zbudowanie relacji biznesowej. Są to wiadomości skierowane do konkretnego odbiorcy, jak np. bloger piszący do swoich czytelników wiadomości z informacjami co niebawem wydarzy się na blogu. Są to także wiadomości zaproszenie do współpracy. Cold marketing jest formułą wykorzystywaną znacznie częściej niż cold calling. Jest zdecydowanie wygodniejszy, szybszy i dla niektórych znacznie mniej krępujący.

Jak zacząć budowanie bazy klientów?

Budowanie bazy klientów należy zacząć od stworzenia konta do wysyłki wiadomości. Poniżej napiszę jaki system mailingowy będzie do tego najlepszy. Najpierw jednak skupmy się jak pisać maile, żeby inni chcieli je czytać, a zarazem odpowiadać na nasze wezwanie. Formuła cold marketingu polega na tym, że zwracamy się w mailach bezpośrednio do klienta i właśnie to odróżnia je od zwyczajnego mailingu reklamowego. Tworzenie bazy klientów to proces długotrwały, który może się rozwijać, bo wciąż mogą zapisywać się kolejne osoby do twojego newslettera. Warto także zrobić jakiś drobny upominek za zapis do newslettera, który zachęci użytkownika. Jesteśmy tak zaprogramowani, że lubimy otrzymywać darmowe prezenty dlatego, aby mieć stałych klientów, to nie zapominaj o nich, budując swoją bazę mailingową. Może to być darmowy organizer planner czy kalendarz, instruktaż, ebook itd. Takie działania sprawią, że e-mail marketing będzie skuteczniejszy i o wiele atrakcyjniejszy.

Zapraszam do zapisu na moją listę subskrybentów, dzięki czemu zyskasz wcześniejszy dostęp do planowanych postów oraz informacje o moich działaniach, a także dostęp do darmowych materiałów. Zapisz się tutaj bądź w poniższym formularzu.

Budowanie bazy klientów można zrobić na dwa sposoby: kupić bądź samemu zdobyć swoich wiernych fanów. Pomimo że drugi proces jest dłuższy, to jednak bardziej opłacalny. Zyskasz wtedy swoich prawdziwych realnych klientów, poznasz ich potrzeby i zainteresowania, będziesz mógł z nimi prowadzić konwersację, dzięki czemu dowiesz się, jak możesz udoskonalić swoje produkty i usługi. Kupując gotową bazę, nigdy nie wiesz, czy adresy mailowe są wciąż aktualne bądź czy druga strona będzie zainteresowana twoją marką.

Jaki system mailingowy wybrać do cold marketingu?

Wyjaśniłam już czym jest cold marketing, potem omówiłam budowanie bazy klientów, więc na koniec pozostało jeszcze omówić wybrane systemy do wysyłki maili. Na rynku mamy do wyboru wiele systemów mailingowych. Większość z nich jest płatna, ale czasami niektóre z nich mają dobre funkcje także w wersji darmowej. Na początek swojej przygody warto wypróbować wszystkie darmowe funkcje, a z czasem powiększania się naszej listy mailingowej przejść na płatną wersję.

Mailchimp vs. Mailerlite – dobre, intuicyjne i po części darmowe.

Mailchimp posiada wygodny w obsłudze edytor drag and drop, co najistotniejsze jest bezpłatny do 2000 adresów mailowych. Natomiast Mailerlite to system do wysyłki newsletterów, tworzenia baz mailingowych, posiada edytor drag and drop, a także umożliwia tworzenie stron zapisu, landing page’y czy pop-upów. Bardzo prosty w obsłudze, funkcjonalny i darmowy do 1000 adresów mailowych w swojej bazie. Co ważne umożliwia darmowe wysłanie 12 000 maili w miesiącu.

ActiveCampaign, GetResponse, FreshMail – płatne systemy mailingowe.

Pierwszy ActiveCampaign to profesjonalne i bardzo rozbudowane narzędzie do e-mail marketingu. Polecany szczególnie w zaawansowanych kampaniach sprzedażowych i webinarowych. Niestety płatny, ale można wypróbować przez 14 dni za darmo. Kolejny GetResponse to kompleksowe narzędzie do e-mail marketingu. Oferuje szereg funkcjonalności, gdzie obok pakietu e-mail marketingowego mamy również kreator landing pages, webinary, autorespondery i wiele innych. Można wypróbować przez pierwszy miesiąc za darmo. FreshMail to polski, lecz też płatny produkt z przeznaczeniem raczej dla większych firm ze względu na dużą liczbę funkcji. Na plus jest to, że posiada duży wybór ładnych szablonów – do wypróbowania przez 14 dni za darmo.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x