Jak poprawić widoczność strony w wyszukiwarce?

Opublikowane przez Justyna w dniu

jak zwiększyć widoczność strony

Na widoczność strony wpływa wiele czynników, które dotyczą zarówno działań bezpośrednio na twojej stronie internetowej jak i poza nią. Zwiększanie widoczności strony to długotrwały proces, który polega na optymalizowaniu i pozycjonowaniu strony pod kątem SEO.

Co należy zrobić, aby zwiększyć widoczność strony? Jak przeprowadzić audyt swojej strony oraz narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych.

Jak poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach?

Jeżeli chcesz, aby twoja strona wysoko się pozycjonowała, to zamieszczaj na niej wartościowe treści, czyli atrakcyjne dla odbiorców. Zadbaj o to, aby twoje treści przyciągały uwagę odbiorców i zatrzymywały ich na dłużej w twojej witrynie. Pisz własne oryginalne treści, ewentualnie możesz się inspirować treściami innych twórców, ale nie powielaj ich treści 1:1.

Używaj słów kluczowych w tytułach, nagłówkach, opisach oraz postach na swoim blogu. Słowa kluczowe to frazy, które użytkownicy internetu wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć odpowiedź na zadane pytanie. Używanie słów kluczowych daje informacje algorytmom wyszukiwarek, że twoja strona publikuje wartościowe treści. Słowa kluczowe możemy podzielić frazy z krótkim ogonem (short-tail) oraz frazy długiego ogona (long-tail). Frazy tzw. long-tail są bardziej precyzyjne i jednocześnie zawierają więcej informacji, proces wyszukiwania jest krótszy, ponieważ odbiorca w wynikach otrzymuje dopasowane odpowiedzi do swojego zapytania.

Kolejną ważną rzeczą są tytuły i opisy tego co znajduje się na twojej stronie, czyli meta dane. To one jako pierwsze są widoczne w wyszukiwarce i to od tego zależy czy odbiorca wejdzie na twoją stronę. Dlatego pamiętaj o odpowiednim doborze słów kluczowych, aby zachęcić potencjalnego odbiorcę do wejścia stronę. Kluczową kwestią jest także wybór nazwy domeny twojej strony.

Jeżeli planujesz pisać bloga, to pamiętaj, aby treści na twojej stronie nie były blokami tekstowymi, bo nikt tego nie lubi. Stosuj nagłówki h3-h6, wszelkie pogrubienia czy wypunktowania. W postach warto stosować linkowanie wewnętrzne, czyli dodawać odnośniki do innych miejsc na twojej stronie tak, aby odbiorca na dłużej mógł zatrzymać się na twojej stronie.

Jak wykonać audyt strony?

Wbrew pozorom możesz sam wykonać audyt twojej strony internetowej. Wystarczy, że twoja strona jest podpięta do Google Search Console oraz Google Analytics. Ewentualnie możesz oddać dostęp do tych statystyk specjaliście od SEO, który wykona dla Ciebie audyt twojej strony i prześle gotowy raport z wynikami.

Szybkość ładowania się strony ma istotne znaczenie dla odbiorcy, ponieważ nikt nie lubi czekać na długo ładującą się stronę. Możesz to sprawdzić za pomocą Google Speed Insight. Twoja witryna musi być dopasowana do różnego rodzaju urządzeń w tym mobilnych. Warto zadbać o responsywność strony, którą możesz sprawdzić na stronie test mobile friendly.

Jakich słów kluczowych używać na stronie?

Jak wspomniałam powyżej, słowa kluczowe są istotne w zwiększaniu widoczności strony w wyszukiwarce. Zastanów się, co twój odbiorca najchętniej wyszukuje i postaraj się dopasować jego zapytania do twoich treści na stronie. Słowa kluczowe, które warto stosować to m.in. nazwy produktów bądź usług, nazwy kategorii na stronie oraz najczęstsze pytania internautów. Co wyszukują użytkownicy internetu? Możesz łatwo sprawdzić za pomocą narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych. Dowiesz się jak często i jaka fraza jest najbardziej popularna wśród internautów. Staraj się dopasować najczęstsze wyszukiwania do twojej branży, w której działasz.

Przykładowe wyszukiwania dla branży marketingu
widoczność strony słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania w answerthepublic.com

5 narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych:

  • Answerthepublic
  • Planer słów kluczowych
  • Ubersuggest
  • Keywordtool.io
  • Google Trends
Wyszukiwanie w Keywordtool.io
5 1 vote
Ocena
Kategorie: Poradnik

Justyna

Nazywam się Justyna Jachołkowska. Pracuje zdalnie jako Wirtualna Asystentka, moją specjalizacją jest Content Marketing i wspieram biznesy w promowaniu marki w sieci.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Copyright © Asystentka z Inicjatywą | Justyna Jachołkowska

0
Would love your thoughts, please comment.x