Przejdź do treści

Umiejętność sprzedaży w pracy Wirtualnej Asystentki.

umiejętność sprzedaży

Wirtualna Asystentka jeżeli chce sprzedawać swoje usługi bądź produkty, powinna wiedzieć jak promować markę oraz posiadać umiejętność sprzedaży siebie. Aby ktoś chciał kupić twoje produkty, musisz najpierw dobrze je zaprezentować, opowiadając o nich językiem korzyści dla klienta. Klient, zanim coś kupi, chce wiedzieć, czy dany produkt/usługa jest mu potrzebna. Dlatego w sprzedaży liczy się język korzyści, którego musisz się nauczyć.

Czy Wirtualna Asystentka musi posiadać umiejętność sprzedaży? W jaki sposób promować swoją markę i usługi w sieci?

Sprzedaż to pewnego rodzaju sztuka perswazji, bo zadaniem sprzedawcy jest przekonać innych do zakupu swojego produktu bądź usługi. W procesie sprzedaży ważne są umiejętności komunikacyjne i budowanie długotrwałych relacji z klientami.

Zasady jak rozwijać swoje umiejętności sprzedaży.

Pierwszą zasadą w procesie sprzedaży jest umiejętność budowania zaufania i relacji. Warto opowiadać historie, które chwytają za serce, sprawiają, że ludzie czują się szczęśliwi, wyzwalają w nich pozytywne emocje. Storyteling to niezwykle przydatna umiejętność, dzięki któremu możesz przyciągnąć uwagę i zwiększyć swoje szanse na sprzedaż.

Każdy sprzedawca spotkał się z wielokrotnie z odmowami i jest to rzecz naturalna, do której należy się przyzwyczaić. Odmowa i brak sprzedaży nie jest równoznaczna z porażką, dzięki temu masz okazję ulepszyć swój produkt. Prawdziwie doświadczony sprzedawca powinien sprawiać wrażenie kompetentnego oraz wiedzieć wszystko o swoim produkcie czy usłudze. Powinien także doskonale rozumieć, czego tak naprawdę klient potrzebuje.

Dobry sprzedawca wykorzystuje każdą okazję do przedstawiania swoich pomysłów innym, ponieważ bierne czekanie powoduje, że ludzie tracą wiele możliwości. Dlatego warto być proaktywnym i czujnym, aby nie marnować żadnej okazji.

Jakie umiejętności powinien posiadać dobry sprzedawca?

Wysoki iloraz empatii (EQ) ma kluczowe znaczenie w procesie sprzedaży, ponieważ zrozumienie potrzeb klienta jest bardzo ważne. Należy nauczyć się jak przyjmować perspektywę klienta, co pomaga budować wartość i długotrwałe relacje z klientami.

Umiejętności komunikacyjne są bardzo ważne, ponieważ sprzedaż to negocjacje, a w negocjacjach liczą się zdolności interpersonalne i umiejętność nawiązywania relacji. W parze z komunikacją idzie aktywne słuchanie potrzeb klienta. Dlatego warto nie tylko przedstawiać swoje racje, ale wysłuchać czego druga strona oczekuje. Należy rozwijać umiejętność pracy w zespole, ponieważ praca zespołowa daje duże korzyści w sprzedaży.

Bycie elastycznym to także duże wyzwanie dla niektórych sprzedawców. Elastyczność oznacza bycie w 100% zaangażowanym w czynność. W procesie sprzedaży liczy się też umiejętność podejmowania decyzji, bo warto wiedzieć kiedy kontynuować, a kiedy wycofać się z potencjalnego klienta. Dobry sprzedawca dodatkowo cechuje się tym, że jest wytrwały, uczciwy, optymizmem oraz tym, że dąży do doskonałości.

Jak promować swoje produkty/usługi?
Optymalizacja SEO strony www

Dobrze zrobiona i zoptymalizowana strona pod kątem SEO to podstawowa rzecz zwłaszcza jeśli myślimy o sprzedawaniu produktów na swojej stronie bądź założeniu sklepu internetowego. Dobrze wypozycjonowana strona ma większe szanse na wyższe wyniki w wyszukiwarce internetowej. W optymalizacji SEO ważne są frazy kluczowe, za pomocą których użytkownicy internetu mogą cię znaleźć.

Promocja w Social Media

Media społecznościowe są kluczowym narzędziem w sprzedaży i promowania marki. Za pomocą facebooka, instagrama czy aktualnie już teraz nawet na tiktoku możemy trafić do wybranej grupy konsumentów. Każda z tych platform społecznościowych ma inny styl dotarcia do użytkowników, np. na facebooku liczy się treść posta, a na instagramie liczą się ładne zdjęcia i odpowiednie hashtagi, po których wyszukują nas użytkownicy. Natomiast tiktok jest bardziej dynamiczny i skierowany na razie do najmłodszej grupy odbiorców. Dlatego, zanim wybierzemy odpowiednie medium do promowania swojej marki, to zastanówmy się, do jakiej grupy odbiorców chcemy trafić.

E-marketing i newslettery

Dawniej reklamodawcy drukowali ulotki reklamowe, a dzisiaj e-mailing wyparł papierowe ulotki wrzucane do skrzynek. Na nasze skrzynki mailowe trafiają dziennie po kilkanaście wiadomości dziennie. Newsletter to forma budowania długotrwałej relacji z klientem. Za pomocą treści wysyłanych za pomocą newslettera można trafić do odpowiednich potencjalnych klientów.

5 1 vote
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Copyright © asystentkazinicjatywa.pl | Justyna Jachołkowska

0
Would love your thoughts, please comment.x