Skuteczna kampania sprzedażowa – określ cel i budżet.

Opublikowane przez Justyna w dniu

kampania sprzedażowa

Skuteczna kampania sprzedażowa wymaga dużo pracy, a przede wszystkim odpowiedniego zaplanowania. Jak przeprowadzić swoją pierwszą kampanię reklamową i nie stracić przy tym fortuny?

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów, ale nie wiesz, jak to zrobić dobrze, żeby osiągnąć założone cele. Przeczytaj ten artykuł. Kampania sprzedażowa ze mną przyniesie Ci założone cele oraz duże zyski.

Określ cel kampanii sprzedażowej.

Cel kampanii jest bardzo ważny, to cel kampanii jest miernikiem skuteczności i tego czy kampania spełniła twoje oczekiwania. Wyróżnić możemy 3 cele główne, dla których ustawiamy płatne reklamy.

Pierwsza reklama, jaką powinniśmy utworzyć to budowanie świadomości marki. Jeżeli dopiero co założyliśmy stronę na facebooku, to nikt nas nie zna poza znajomymi. Jednak zapraszanie znajomych, aby polubili naszą stronę, to nie jest dobry pomysł. Co z tego, że będziemy mieli obserwujących, a i tak nikt nie kupi naszego produktu.

Druga reklama to budowanie zaufania do naszej marki. Aby klient kupił produkt od ciebie, to musi cię polubić i zaufać, dlatego promuj posty, które pokazują, w jaki sposób używać twojego produktu, aby osiągnąć zamierzony efekt. Pokazuj, co klient może zyskać oraz nie zapominaj o technice społecznego dowodu słuszności. Dodawaj opinie zadowolonych klientów oraz rekomendacje.

Trzeci cel reklamy to generowanie sprzedaży. Ten rodzaj kampanii jest nastawiony na konwersję i wywołanie bezpośredniej reakcji, która zachęci odbiorcę do podjęcia działania, np. zakupu produktu czy zapisu na newsletter/webinar.

Określ budżet przeznaczony na reklamę.

Kampania sprzedażowa to proces, który może trwać 1 dzień, tydzień, a nawet miesiąc. Dlatego tak ważne jest ustalenie budżetu przeznaczonego na reklamę.

Przy optymalizacji kosztów reklamy należy zaznaczyć limit oferty i limit kosztów. Limit oferty to kliknięcie linku przez odbiorców, za które płacimy.

Przy ustaleniu budżetu na reklamę wybierając budżet dzienny, zaznacz opcję 4-5 zł, a jeśli wolisz opcję budżet całkowity, to już kwota zależy od ciebie, ile chcesz wydać na reklamę.

Określ grupę odbiorców twojej reklamy.

Jednym z podstawowych błędów przy tworzeniu kampanii reklamowej jest brak określonej grupy odbiorców, którym ma wyświetlać się reklama. To powoduje, że budżet przeznaczony na reklamę zostaje przepalony.

Poznaj dobrze swojego klienta. Stwórz własną personę reklamową, do której chcesz skierować wyświetlanie reklam. Schemat jest podobny jak przy budowaniu persony marketingowej. Należy określić płeć, wiek, lokalizację, czym się interesuje, jakim językiem się posługuje, gdzie lubi przebywać. Możesz także wykluczyć osoby, którym nie będą się wyświetlały twoje reklamy. Jeśli wiesz, kto jest twoją grupą docelową, to zaznacz to przy ustawianiu reklamy. Zaoszczędzisz przy tym trochę pieniędzy, bo osoby niezainteresowane produktem nie będą klikały w link.

Warto stworzyć sobie grupy podobnych i niestandardowych odbiorców, do których będą się wyświetlać poszczególne reklamy.

Kampania sprzedażowa od A do Z.

kampania sprzedażowa

Skuteczna kampania sprzedażowa wymaga odpowiedniego zaplanowania, dlatego przygotowałam dla siebie osobną tablicę w Trello, gdzie mam wszystko rozpisane. A poniżej przedstawiam schemat skutecznej reklamy. Po prawej stronie checklista rzeczy, które są ważne przy tworzeniu kampanii reklamowej na facebooku.

Jak zrobić skuteczną kampanię sprzedażową?
  • Obietnica – obiecaj coś ważnego klientowi, co go interesuje. Przykład: Zacznij pracę marzeń i zarabiaj 3000 miesięcznie.
  • Rozwiązanie – przedstaw rozwiązanie jego problemu. Przykład: Po kilku zabiegach masażu twój problem bolących pleców i karku zniknie.
  • Dowód – ukaż referencje, opinie, recenzje, aby wzbudzić zaufanie.
  • CTA – wezwanie do działania, które zmotywuje klienta do zakupu. Przykład: Pozostały ostatnie sztuki na magazynie. Jeśli nie kupisz dziś, to za pół roku będzie drożej.
5 1 vote
Ocena

Justyna

Nazywam się Justyna Jachołkowska. Pracuje zdalnie jako Wirtualna Asystentka, moją specjalizacją jest Content Marketing i wspieram biznesy w promowaniu marki w sieci.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Copyright © Asystentka z Inicjatywą | Justyna Jachołkowska

0
Would love your thoughts, please comment.x