Delegowanie zadań to świetna rzecz, zwłaszcza jeżeli wiemy jak to zrobić dobrze. Dobra organizacja pracy zwiększa naszą produktywność i wydajność w pracy. Dlatego, zanim przystąpisz do delegowania zadań innej osobie, sprawdź co, jak i za pomocą czego możesz delegować zadania. Są na rynku różne programy do zarządzania projektami oraz delegowania innych zadań, dlatego postanowiłam zrobić krótki przegląd tych programów i wybrać moim zdaniem najlepszy.

Trello czy Asana, a może Nozbe? Jakie programy do zarządzania projektami oraz delegowania zadań w zespole są najlepsze i na czym polega ich działanie?

Trello czy Asana — Który lepszy?

Asana to oprogramowanie służące do planowania zadań i zarządzania projektami w zespole. To ułatwia pracę w większych zespołach, dzięki tworzeniu listy zadań i przypisaniu konkretnej osoby, która ma to zadanie wykonać. Asana jest prostym, intuicyjnym narzędziem, nie jest zbytnio skomplikowana. Jeżeli dawniej planowałeś zadania w formie papierowej, że skreślałeś wykonane zadanie, to Asana działa na podobnej zasadzie. Wyjdź spoza codziennego skreślania listy zadań i zorganizuj sobie swoją listę w Asanie. Dodatkowo możesz dodawać szczegóły zadań, czyli konkretne instrukcje, osoby, daty (na kiedy ma być zrobione zadanie).

W Asanie możesz wybrać według twojego uznania wygląd listy zadań. Może to być zwyczajny widok listy albo widok tablicy (ta forma przypomina trochę Trello, o którym za chwilę). Jeżeli chcesz, bo wolisz widzieć czy twoje projekty nie nakładają się jeden na drugi, to możesz wybrać widok kalendarza albo osi czasu. Dobra organizacja zadań wpływa na produktywność zespołu i lepszą wydajność podczas pracy.

Drugim programem równie popularnym jak Asana jest Trello. Trello to także dość proste narzędzie, które posiadana widok tablicy z kartami (zakładkami). W kartach można opisać szczegółowo każde zadanie, oznaczyć osobę, a także dodać datę. Trello można zintegrować z innymi narzędziami takimi jak Google Dysk, Slack, Dropbox czy Evernote. Dzięki temu komunikacja jest jeszcze szybsza między osobami w zespole. Plusem Trello jest automatyzacja bez programowania, dzięki funkcji Butler, która korzysta z naturalnych poleceń językowych. Możesz zautomatyzować częste czynności, jak np. przenoszenie list, utworzyć niestandardowe przyciski, pokazać nadchodzące terminy zespołowi oraz planować zadania dla członków zespołu i nie tylko.

Nozbe jako 3 program do zarządzania projektami i zadaniami.

Aplikacja Nozbe to płatne narzędzie do zarządzania czasem i projektami w zespole, chociaż ma również wersję osobistą, która pomoże Ci się lepiej zorganizować. Nozbe Teams wspomaga współpracę zespołową. Jeżeli twój zespół liczy 5 osób, to możesz mieć darmową wersję Nozbe, która jest ograniczona do 5 projektów i 5 osób w zespole. To chyba jedyna wada Nozbe. Łatwa instalacja, intuicyjny interfejs i interaktywne wdrożenie pomogą Twojemu zespołowi w sprawnym opanowaniu aplikacji i osiąganiu lepszych wyników. W Nozbe możesz grupować zadania w projektach i organizować swoją pracę, unikając przy tym tworzenia skomplikowanych struktur. Możesz dodawać załączniki do projektów i przechowywać je bezpiecznie w chmurze, żeby mieć cały czas do nich dostęp. Możesz dodawać zadania i załączniki bezpośrednio do projektów, wysyłając je mailem. Dzięki ustawionym powiadomieniom możesz monitorować cały czas wszystko, co dzieje się w twoich projektach. Dodatkowo, żeby zwiększyć lepszą organizację pracy, możesz porządkować projekty według tagów.

Jak widzicie planowanie zadań i organizowanie pracy w zespole ma swoje korzyści. Wystarczy tylko dobrać odpowiednią metodę, bądź program, który zdecydowanie ułatwi zarządzanie czasem pracy w zespole. Ważna także jest komunikacja w zespole między współpracownikami, bo bez sprawnej komunikacji nigdy nie będzie dobrej współpracy w zespole.

5 1 vote
Ocena

Copyright © Asystentka z Inicjatywa - Justyna Jachołkowska

0
Would love your thoughts, please comment.x