Szalejąca inflacja, która powoduje szybki wzrost cen produktów w sklepie, wyższe rachunki za prąd, gaz, paliwo. To wszystko powoduje, że chcąc nie chcąc musimy podnieść stawki swoich usług. Dlatego przygotowałam poradnik co zrobić, żeby nie stracić klientów, podnosząc stawki za usługi.

Chcesz dowiedzieć się jak nie stracić klientów, a jednocześnie zarabiać wystarczająco dużo, aby było cię stać, opłacić wszystkie opłaty?

Zadbaj o jakość wykonywanych usług.

Najważniejszą rzeczą, którą należy uwzględnić przy oferowaniu produktu bądź usługi jest jakość jej wykonania. Dlatego dbaj o każdy szczegół pracy nad produktem bądź wykonywaniem usługi dla klienta. Klient płaci za gotowy produkt i wymaga, że będzie zrobiony idealnie. Rozumiem, że doświadczenie nabywa się z czasem, dlatego nie ma niczego złego, w tym, że na początku naszej pracy będziemy mieć niższą stawkę, aby później móc ją podwyższać.

Jak nie stracić klientów?

Poinformuj klientów o podwyżce cen!

Po pierwsze musisz wyjaśnić powód, dla którego chcesz podnieść stawkę. Klient musi wiedzieć, dlaczego musi więcej zapłacić za twoją usługę, bądź produkt. Odpowiednia komunikacja z klientami to podstawowa rzecz w biznesie. Dlatego poinformuj wcześniej swoich klientów, że niebawem podniesiesz stawki. Jeżeli chcą kupić coś po starej cenie, to muszą się pośpieszyć.

Zniżki dla starych lub nowych klientów.

Podnosząc cenę, warto zachować zniżki dla obecnych klientów, aby nie uciekli do tańszej konkurencji. Dobrym rozwiązaniem są promocje i rabaty na zakup produktu bądź usługi dla nowych klientów.

Warto rozwijać swoją ofertę o nowe usługi i dodać nową usługę w promocyjnej cenie. Jednocześnie stare usługi zaoferować w nowej wyższej cenie. Cena usługi musi iść w parze z jakością wykonania usługi. Jeżeli jesteś początkującą osobą zaczynającą oferować swoje usługi, to możesz dać niższą stawkę, bo masz niewielkie doświadczenie. Jednak doświadczenie wzrasta z roku na rok, dlatego podniesie cen za wykonywanie jakiejś usługi, jest rzeczą naturalną w takim przypadku.

Stwórz pakiety za połowę ceny!

Idealnym pomysłem jest stworzenie pakietów, czyli danie klientowi dwóch produktów w cenie jednego. Klienci lubią produkty lub usługi, które powiązane są ze sobą w zestawach. Dlatego stwórz na przykład pakiet produkt + usługa, przy czym jedna rzecz będzie o połowę tańsza w pakiecie bądź nawet za darmo.

Jak często można podwyższać stawkę?

Na zakończenie jeszcze przypomnę, że podnoszenie cen jest rzeczą naturalną i nie należy się tego obawiać. Uważam, że stawki nie należy podnosić z dnia na dzień ani co miesiąc. Klient musi mieć czas na zapoznanie się z nowym cennikiem usług. Podnoszenie stawek raz w roku jest moim zdaniem potrzebne i nie powinno budzić w klientach przerażenia w stylu „o boże ona podniosła stawki i co teraz mam zrobić”. Jeżeli wcześniej poinformujesz klienta o podwyżce cen, zaoferujesz mu zniżkę stałego klienta, to nie musisz obawiać się utraty klienta.

5 1 vote
Ocena

Copyright © Asystentka z Inicjatywa - Justyna Jachołkowska

1
0
Would love your thoughts, please comment.x