Black Friday – jak stworzyć dobrą ofertę?

Opublikowane przez Justyna w dniu

black friday

Black Friday to amerykańskie święto, które rozpoczyna szał zakupowy przed okresem Bożego Narodzenia. Wypada po Dniu Dziękczynienia i w tym roku przypada na 25 listopada. Trwa aż do poniedziałku, który nazywany jest Cyber Monday i wtedy promocje mają głównie sklepy internetowe.

Jak prowadzić kampanię reklamową podczas trwania Black Friday i dlaczego warto wykorzystać ten moment na promocję swoich produktów?

Korzyści z reklamy

Skuteczne kampanie reklamowe, pomimo że są czasochłonne i czasami kosztowne to mają swoje zalety. Główną zaletą jest to, że umożliwiają szybsze dotarcie do potencjalnych klientów. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości marki, zbudowanie zaufania oraz wskazanie wartości produktu/usługi w odniesieniu do potrzeby, użyteczności i korzyści biznesowych. Do korzyści z kampanii reklamowych można zaliczyć także działania optymalizacyjne, których skutkiem jest zwiększenie liczby osób, które obejrzało materiał video bądź wypełniło formularz zapisu. Zwiększenie zasięgów to też efekt dobrze przeprowadzonej kampanii. Jak zatem zabrać się za kampanię reklamową, aby nie okazała się fiaskiem?

Planowanie kampanii

Zanim zaczniesz czynności związane z kampanią, to musisz sobie zrobić plan działania i zadać kilka podstawowych pytań: jaki jest budżet przeznaczony na kampanię, jakie zasoby są dostępne, a jakie trzeba zdobyć, jakie są cele kampanii oraz w jaki sposób zamierzasz to osiągnąć. Ustal cel, zidentyfikuj grupę odbiorców, zaplanuj przebieg kampanii, przeprowadź analizę skuteczności, i na koniec stwórz raport.

Jak się przygotować do kampanii Black Friday? To już w zasadzie ostatni dzwonek na przygotowanie specjalnej promocji. Na początku musisz ustalić, gdzie zamierzasz prowadzić działania promocyjne. Pomoże ci to ustalić, ile będziesz potrzebował czasu na przygotowanie banerów i grafik. Następnie ustal, ile dni będzie trwała promocja i wybierz rodzaj zniżki oraz produkty, które będą objęte promocją. Ważnym zadaniem jest ustalenie, w jakich kanałach będziesz mówił o promocji. Najlepsze są reels, instastories, posty karuzelowe bądź live.

Dlaczego warto zastosować remarketing?

Remarketing to bardzo popularna kampania, dzięki której możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy odwiedzili twoją witrynę, ale nie dokonali jeszcze zakupu. Remarketingowe reklamy zapewne każdy z nas widział, kiedy oglądał jakiś produkt, a następnie na innej stronie pojawia się reklama obejrzanego produktu – to właśnie jest remarketing. Remarketing działa przy pomocy ciasteczek, a także określonych działań, których dokonał bądź nie, dzięki czemu zostaje umieszczony w odpowiednim segmencie odbiorców. Jest to idealny sposób na porzucone koszyki, które są problemem każdego sprzedawcy internetowego.

Pomysły na kampanię reklamową na FB

black friday kampania reklamowa

Jeżeli sam nie masz pomysłu na reklamę, to możesz się zainspirować pomysłami innych twórców. Wystarczy, że wejdziesz w biblioteka reklam na facebook i wpiszesz słowo określające twoją branżę, bądź tematykę reklamy, jaką chcesz stworzyć.

Cechy skutecznej reklamy:

  • musi pobudzać wyobraźnię klienta, czyli zwizualizuj swój produkt, dzięki czemu klient zobaczy wyraźnie cechy twojego produktu
  • warto wskazać, że twoja usługa/produkt jest dostosowana do trudnych sytuacji
  • wymień skutki i konsekwencje nieskorzystania z twojego produktu/usługi
  • porównaj swój produkt z konkurencją i przedstaw jako alternatywny sposób poradzenia sobie z problemem, który rozwiązuje twój produkt/usługa
  • daj odbiorcy doświadczyć zalety twojego produktu

Powodzenia życzę podczas tworzenia własnych reklam 😉

0 0 votes
Ocena

Justyna

Nazywam się Justyna Jachołkowska. Pracuje zdalnie jako Wirtualna Asystentka, moją specjalizacją jest Content Marketing i wspieram biznesy w promowaniu marki w sieci.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Copyright © Asystentka z Inicjatywą | Justyna Jachołkowska

0
Would love your thoughts, please comment.x