Jak zintegrować sklep z social media?

Opublikowane przez Justyna w dniu

jak zintegrować sklep z social media

Media społecznościowe nie tylko dostarczają informacji i edukują, ale także mają znaczny wpływ na decyzje użytkowników, także decyzje związane z zakupami. Jak zintegrować sklep z social media, to nieodzowny element współczesnego handlu internetowego. Poprawia wygodę korzystania z platformy zakupowej i tworzy korzystny klimat do dokonywania zakupów. Przybliża markę klientowi i sprawia, że staje się bardziej pożądana.

E-commerce rozwija się obecnie w niesamowitym tempie. To ogromny rynek z mnóstwem możliwości, ale również z dużą konkurencją. Jak zintegrować sklep z social media? Warto wykorzystać potencjał, jaki niosą ze sobą social media, które mają realny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.

W Polsce z social media korzysta około 25 milionów osób, co stanowi aż 70% populacji. Średnio spędzają oni 2 godziny dziennie na przeglądaniu facebooka czy instagrama.

Zalety integracji mediów społecznościowych i sklepu online:

  1. Zwiększenie zaangażowania konsumentów na platformach społecznościowych.
  2. Wzrost ruchu na stronie sklepu internetowego.
  3. Zwiększenie zasięgu marki.
  4. Lepszy zwrot z inwestycji (ROI) w kampaniach produktowych.
  5. Tworzenie pozytywnych wrażeń u konsumentów.

Trudno nie zauważyć, że wszystkie wymienione korzyści przekładają się na wzrost popularności produktów i zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Oto 8 zasad dobrej integracji:

Możliwość logowania za pomocą mediów społecznościowych:

Logowanie społecznościowe jest dostępne od dawna, ale wielu sklepów rezygnuje z tej opcji. Dla klienta jest to wygodne rozwiązanie, które eliminuje konieczność zakładania kolejnego konta, rejestracji i pamiętania haseł. Warto umożliwić klientom taką formę logowania, upraszczając korzystanie ze sklepu i pozwalając im wybrać preferowaną formę rejestracji.

Ikonki na stronie głównej:

Umieszczenie wybranych ikonek mediów społecznościowych na stronie głównej jest dobrym pomysłem, jeśli dany profil społecznościowy pozytywnie reprezentuje produkty sklepu. Niektórzy klienci lubią przeglądać media społecznościowe i czerpać inspirację z np. zdjęć na Instagramie. Ważne jest, aby dobierać odpowiednie kanały i starannie selekcjonować treści, które nie tylko nie rozpraszają użytkowników, ale również zachęcają ich do zakupów. Atrakcyjnie prezentowany produkt na platformach społecznościowych sprzedaje się znacznie lepiej.

Widżety i wtyczki społecznościowe:

Dodanie ich do e-commerce znacząco poprawia konwersję. Wtyczki zwiększają zaangażowanie na stronie produktu, wpływając korzystnie na zaufanie klienta do marki. Widżety umożliwiają udostępnianie produktów w mediach społecznościowych, co zachęca do dzielenia się doświadczeniami między klientami. Ilość polubień pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe. Na rynku dostępnych jest wiele wtyczek, które warto dostosować do specyfiki branży i potrzeb klienta, aby w pełni wykorzystać ich potencjał.

Hashtagi:

Wykorzystanie hashtagów związanych z Twoją marką jest doskonałym sposobem na zwiększenie zaangażowania konsumentów oraz budowanie zaufania potencjalnych klientów. Hasztagi pomagają w udostępnianiu doświadczeń związanych z Twoimi produktami. Możesz tworzyć je w kontekście różnych promocji, wydarzeń, konkursów, kampanii produktowych czy ogłoszeń związanym z rekrutacją do Twojej firmy.

Recenzje:

Opinie klientów na temat Twoich produktów są kluczowym elementem wpływającym na decyzje potencjalnych nabywców. Pozytywne recenzje budują zaufanie w oczach kolejnych użytkowników, jednak ich zdobycie może być wyzwaniem. Social media stanowią narzędzie ułatwiające pozyskiwanie recenzji od osób, które już korzystają z Twoich produktów.

Pixel Facebooka:

Wykorzystanie narzędzia jakim jest Pixel Facebooka stanowczo wspiera kampanie sprzedażowe. Pozwala on na skuteczną integrację mediów społecznościowych z strategią reklamową. Pixel umożliwia śledzenie zachowań użytkowników i pozyskiwanie konkretnych danych, co pozwala na podejmowanie bardziej racjonalnych decyzji marketingowych opartych na faktach.

Call to Action (CTA):

Ważne jest, aby jasno komunikować użytkownikom portali społecznościowych, że oferujesz konkretne produkty i usługi. Dlatego na swoich profilach społecznościowych stosujesz przyciski CTA, które zachęcają użytkowników do zakupu konkretnych produktów lub do odwiedzenia Twojego sklepu. Dzięki nim klienci z łatwością znajdą miejsce, gdzie mogą nabyć interesujący ich produkt.

Influencer Marketing:

W kontekście mediów społecznościowych nie można pominąć kampanii sprzedażowych, które są tworzone we współpracy z influencerami. Choć wpływ influencerów na decyzje zakupowe nieco spadł i obecnie jest niższy niż opinia znajomego lub anonimowego konsumenta, to wciąż influencerzy potrafią sprzedawać. Mają dostęp do dużej liczby osób i mogą skutecznie promować konkretne produkty.

Współczesny konsument oczekuje wygody i prostoty. Jeśli będzie musiał szukać przycisku do zakupu produktu, może wybrać konkurencję. Jeśli znajdzie lepsze zdjęcia produktów gdzie indziej, może dokonać zakupu u innej firmy. Dlatego ważne jest, aby ułatwić użytkownikom proces zakupu w Twoim sklepie online. Media społecznościowe mogą być pomocne w dostarczeniu rozwiązań, które zwiększą wygodę korzystania z Twojego sklepu.

0 0 votes
Ocena

Justyna

Nazywam się Justyna Jachołkowska. Pracuje zdalnie jako Wirtualna Asystentka, moją specjalizacją jest Content Marketing i wspieram biznesy w promowaniu marki w sieci.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Copyright © Asystentka z Inicjatywą | Justyna Jachołkowska

0
Would love your thoughts, please comment.x