Przejdź do treści

Jak wpływać na podświadomość odbiorcy?

jak wpływać na podświadomość

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego pewne treści w mediach społecznościowych wydają się trafiać prosto do serca, pozostawiając trwałe wrażenie, podczas gdy inne szybko przepływają przez naszą uwagę? Tajemnica tkwi w subtelnej sztuce wpływania na podświadomość odbiorców. Jeśli jesteś ciekaw, jak wpływać na podświadomość odbiorcy, to czytaj dalej.

Niskie zaangażowanie odbiorców na twojej stronie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak wpływać na podświadomość odbiorców?

Nie możemy zapominać, że nasza podświadomość ma ogromny wpływ na nasze decyzje i odczucia. To, co widzimy i odczuwamy w mediach społecznościowych, może bezwiednie wpływać na nasze postrzeganie marek, produktów i usług. Czyż to nie fascynujące, że możemy świadomie wykorzystać tę siłę, by tworzyć treści, które kształtują wybory i opinie odbiorców?

Przygotuj się na wyprawę w głąb podświadomości odbiorców i odkryj, jak skutecznie wpływać na nich w treściach na Instagramie, LinkedInie bądź innej platformie.

Siła Słów.

Słowa mają ogromną moc. Wybieraj je mądrze, używając emocjonalnie załadowanych wyrażeń, które pobudzą reakcje. Starannie dobrane słowa mogą wpłynąć na odbiorców bardziej, niż się spodziewasz. Warto odróżniać słowa z mocą od tych, które mogą tekstowi zaszkodzić.

Uważaj na to pisząc teksty:

  • nominalizacja, czyli rzeczownikowa podróbka czasownika np. zdanie „Przeglądanie internetu jest pasją Kasi”, a lepiej jest napisać „Kasia przegląda internet z pasją”.
  • niemrawe czasowniki, które opisują bierność, trwanie, np. być, mieć, trzeba, należy.
  • słowa nie każdemu znane, czyli unikaj trudnych słów czy wyrazów obcych bądź słów specjalistycznych, które używają osoby z twojego środowiska bądź branży.

Słowa warte uwagi to:

  • czasowniki, które tętnią życiem (dynamiczne) – opisują pewną czynność, zmianę lub proces np. w tej chwili piszę artykuł na bloga.
  • przymiotniki, które działają na zmysły – nawiązuj do ludzkich doświadczeń, spraw, aby twój tekst zapadł odbiorcy w pamięć pobudzając obszary mózgu odpowiedzialne za emocje.
  • słowa, które dodają lekkości – są to potoczne, pełne ekspresji.
  • rzeczowniki pełne znaczeń – nie opisuj zbyt ogólnie tylko bardziej szczegółowo, aby odbiorca mógł sobie wyobrazić to o czym mówisz.

Personalizacja i autentyczność.

Podświadomość łączy się z ludzką stroną. Pokaż ludzkie oblicze Twojej marki, opowiedz historie pracowników, które podkreślają wartości lub podejście firmy. To buduje autentyczność i więź z odbiorcami.

Stosowanie storytellingu.

jak wpływać na podświadomość odbiorców

Opowieści to narzędzie, które przenika prosto do naszej podświadomości. Twórz opowieści związane z Twoją marką lub produktem, które odbiorcy będą chcieli przypominać sobie i dzielić się nimi z innymi. Jednak nie zapominaj, że głównym bohaterem twojej opowieści ma być klient, który ma problem i szuka rozwiązania. Popatrz na historię obrazkową na infografice.

Właśnie poznałeś tajemnicę wpływania na podświadomość odbiorców. Teraz możesz kierować swoje treści w taki sposób, by oddziaływać na ich emocje, wybory i postawy.

Razem możemy odkryć jeszcze więcej sposobów na subtelne wpływanie na naszą publiczność. Dołącz do subskrybentów mojego NEUROLETTERA, gdzie co tydzień będziesz otrzymywał spersonalizowane wiadomości jak zainteresować odbiorców w social media, by zostali z tobą na dłużej, a także porady i case study jak wpływać na ich podświadomość.

5 1 vote
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x