planowanie postów

Planowanie postów w social mediach.

Facebook, Instagram, LinkedIn… to media społecznościowe, które zna każdy i praktycznie każdy ma profil na facebooku czy instagramie. Praca przy obsługiwaniu kilku kont w mediach społecznościowych wymaga planowania. Planowanie postów w social mediach pomaga w systematycznym publikowaniu treści, co jest bardzo ważne z punktu widzenia też odbiorcy.

W jaki sposób planowanie postów wpływa na zwiększenie zasięgów? Jakie narzędzia do planowania postów w social mediach są polecane?

Narzędzia do planowanie postów w social mediach.

Istnieje do wyboru kilka narzędzi, które mogą ułatwić planowanie systematycznych publikacji w mediach społecznościowych. Poniżej przybliżę wam kilka, które udało mi się poznać i przetestować.

Creator Studio to pierwsze narzędzie umożliwiające i ułatwiające skuteczne planowanie oraz publikowanie postów zarówno na Facebooku jak i Instagramie. Zdecydowaną zaletą tego narzędzia jest łatwość przełączania się między dwoma profilami. Wszystkie dane stron, którymi zarządzasz, znajdziesz teraz w tym jednym miejscu. Niedawno została wprowadzona nowa funkcja planowania Facebook Bussiness, która można rzec powoli wypiera Creatora, bo ma podobne zastosowanie i funkcje, również można przełączać się pomiędzy Facebook a Instagramem.

Planoly jest przydatnym narzędziem jeśli planujesz swoją działalność na Instagramie. Jest ono pomocne przy planowaniu postów na tym kanale społecznościowym. Dodatkowo ułatwia analizę statystyk profilu, umożliwia moderowanie i udzielanie odpowiedzi na komentarze. W wersji darmowej możesz udostępnić 30 postów na miesiąc, ale niestety nie ma funkcji automatycznego udostępniania postów.

Buffer to darmowe i pomocne narzędzie do zarządzania różnymi kontami w mediach społecznościowych, w jednym miejscu. Umożliwia planowania postów na Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube. W wersji
darmowej możemy podpiąć do 3 kont i publikować do 10 postów. Podpowiada popularne tematy danej branży co pozwala tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjny content.

RecurPost to narzędzie do planowania publikacji w social mediach, które dodatkowo generuje cotygodniowe raporty. Umożliwia ponowne opublikowanie starszych postów, co eliminuje konieczność tworzenia nowych treści. W wersji standardowej za darmo.

Hootsuite to narzędzie służy głównie do zarządzania aktywnością na social mediach. Dzięki niemu możesz poznać, jakie treści dotyczące twojej działalności najbardziej interesują użytkowników. Hootsuite umożliwia zaplanowanie i publikowanie postów. Do 30 dni wersja darmowa.

Jak zwiększyć zasięgi w SM?
Dbaj o wartościowy content.

Aby czytelnik chciał czytać to, co ty piszesz, to musi to mieć dla niego jakąś wartość. Dlatego planując treści warto zrobić research tego, czego aktualnie poszukują internauci. Przy pisaniu treści ważna jest także stylistyka i to, żeby nie popełniać błędów językowych. Tworząc treści do mediów społecznościowych, warto zadbać o każdy szczegół, w tym, aby treść miała wartość dla użytkownika, była napisana przystępnym językiem zrozumiałym dla przeciętnego użytkownika internetu, a także ważna jest znajomość poprawnego pisania bez błędów czy zjadania literówek. Do postów na facebooku czy instagramie ważny jest dobór odpowiedniej grafiki, która powinna być spójna z treścią posta. Szczególnie na instagramie liczą się zdjęcia niż treść, bo użytkownik patrzy najpierw na zdjęcie, a dopiero później rozwija treść. Dlatego jeżeli chcesz, aby ktoś przeczytał treść, musisz zachęcić go także atrakcyjnym zdjęciem.

Wykorzystuj hashtagi.

W mediach społecznościowych ważne są hashtagi, bo po nich odbiorcy trafiają właśnie do Ciebie. Dlatego warto wymyślić sobie jakiś swój niepowtarzalny hashtag i łączyć go z innymi popularnymi.

Angażuj się w dialog z użytkownikiem.

Główna rola mediów społecznościowych to komunikowanie się z innymi odbiorcami. Dlatego nie ignoruj swoich odbiorców, tylko pytaj się ich, jakie mają zdanie w konkretnej sytuacji oraz angażuj się w dialog ze swoimi odbiorcami. Możesz zrobić konferencję na żywo dla swoich odbiorców na jednej ze swoich platform, gdzie odbiorcy będą mogli Cię lepiej poznać, a ty ich. Taka wzajemna interakcja dobrze wpływa na rozwój twojej firmy, bo kiedy odbiorcy lepiej cię poznają, to łatwiej nawiążą z tobą współpracę. Dialog z drugą osobą korzystnie wpływa na zaufanie do ciebie, bo odbiorca widzi cię i wie, że jesteś prawdziwą osobą, a nie internetowym botem.

Oferuję wsparcie w prowadzeniu SM.

Chciałbyś, aby twój profil w mediach społecznościowych przyciągał większą uwagę odbiorców? Albo twoje treści miały wartościowy content, to zgłoś się do mnie. Razem ustalimy plan współpracy, w tym stworzę i zaplanuje treści na twoją stronę, a także będę na bieżąco moderować i aktualizować twoją stronę.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x