personal branding

Personal Branding – budowanie marki osobistej

Chęć założenia własnej firmy to zbyt mało, bo potrzeba dobrego pomysłu i planu, aby wyróżniać się na tle innych. Aby zdobyć zaufanie klientów, musisz zbudować solidną i pełną zaufania markę osobistą. W tym pomocny jest personal branding i osoby, które się zajmują zawodowo promowaniem biznesów online.

Czym tak naprawdę jest personal branding oraz o jakich elementach należy pamiętać, kreując swój wizerunek w sieci i poza nią?

Personal Branding, czyli czym jest budowanie marki firmy?

Skuteczna strategia brandingowa marki nie jest zadaniem łatwym, ani szybkim. Branding to długotrwały proces kreowania wizerunku marki i utrwalanie w umysłach konsumentach świadomości istnienia marki. Najprostszy sposób utrwalania wizerunku marki to skojarzenia, czyli projektując logo, musimy wziąć to pod uwagę. Innym ważnym zadaniem w budowaniu marki jest spójność wszystkich elementów. Strategia budowania marki osobistej zaczyna się od pomysłu w głowie. Na początku musisz zastanowić się, jak ma wyglądać twoja marka, aby ludzie chcieli z tobą pracować. Musisz ją odkryć, dopiero później stworzyć.

Elementy brandingu

Budowanie marki osobistej składa się z 4 elementów, z których żadnego nie można pominąć. Pierwszy to brand design, czyli identyfikacja wizualna firmy, czyli to, co widać na pierwszy rzut oka. Kiedy np. wejdziemy na stronę jakiejś firmy. Należy tutaj logo, kolory marki, czcionki. Kolejnym elementem jest brand communication, czyli kanały i drogi komunikacji z klientem. Jako trzecim elementem jest brand behaviour, który oznacza jakie wartości, przekaz chcemy przekazać innym, czyli nasza misja i wizja firmy. Jako ostatni element to brand story. Dobrze jest opowiedzieć swoją historię jak powstała nasza marka. Nasza marka musi nieść ze sobą konkretny świat odczuć i skojarzeń.

Tworzenie osobistej marki polega na odsłonięciu swojej prawdziwej, wyjątkowej twarzy i zaprezentowaniu jej światu.

Schawbel
Twoja Marka to Ty!

Twój wizerunek w sieci musi być spójny z twoją marką, bo ty sam jesteś wizytówką swojej firmy. Dlatego pamiętaj, że budowanie marki osobistej zaczyna się także od zmiany siebie. W sieci warto postawić na profesjonalny wizerunek biznesowy. Jeżeli chcesz możesz prowadzić swój prywatny profil na facebooku z prywatnymi zdjęciami bardzo osobistymi, ale warto też założyć osobną stronę firmową z informacjami tylko o firmie, bądź ciekawostkami z branży, w której działasz. Zdecydowanie zostaw prywatne zdjęcia z wakacji tylko dla siebie i bliskich znajomych, nie udostępniaj ich na profilu twojej marki. Twoja marka to Ty, ale twoi klienci nie muszą znać wszystkich prywatnych informacji o tobie.

Prezentacja i utrzymanie marki na rynku.

Ostatnim etapem brandingu jest zaprezentowanie marki na rynku i stworzenie bazy klientów. Musisz stworzyć własną społeczność w social mediach (linkedin, facebook), aby utrzymać się na dłużej na rynku. Prowadzenie swoich profili w mediach społecznościowych jest ważne, ponieważ to głównie one są najlepszym narzędziem sprzedażowym, a przecież prezentując swoją markę, to chcesz ją (siebie) sprzedać jak największej liczbie osób. Im więcej osób będzie wiedziało o twojej marce, tym więcej klientów będziesz mieć. Warto pamiętać o spójności w mediach społecznościowych i regularnym prowadzeniu swoich profili w SM.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x