Zastanawialiście się kiedyś, ile czasu mija na ocenę pierwszego wrażenia? Muszę was trochę zmartwić, bardzo niewiele, bo zaledwie 2-5 sekund. Co należy zrobić, aby zrobić dobre wrażenie na innych, aby jak najlepiej wypaść na rozmowie o pracę bądź na randce.

Jakie czynniki wpływają na to jak odbiera nas otoczenie? Jak zrobić dobre wrażenia na randce bądź na rozmowie o pracę?

Czynniki, które decydują o pierwszym wrażeniu:

Twoje nastawienie do sytuacji.

Wszystko zależy od twojego nastawienia. Czasami wystarczy zmienić myślenie, aby twoje życie było lepsze. Jeśli chcesz zmienić coś, to zacznij od siebie. Negatywne emocje i myśli powodują, że nasze pierwsze wrażenie także będzie negatywne. Jeśli idziesz przykładowo na rozmowę o nową pracę bądź zawsze dobrze nastawiony oraz skupiaj się na swoich tylko mocnych stronach. Jeśli zapytają cię o coś, co jest twoją słabą stroną, to powiedz, że uwielbiasz wyzwania i szybko uczysz się nowych rzeczy. Odpowiednie nastawienie przydaje się również w kontaktach towarzyskich. Jeśli masz randkę, to pomyśl o tym jako okazję do normalnej rozmowy, wymiany poglądów.  Nie zakładaj od razu, że to mężczyzna twojego życia i musisz go zdobyć.

Pewność siebie

Dobre wrażenie robią osoby pewne siebie, bo są zazwyczaj bardzo energiczne i skłonne do spontanicznych działań. Osoby uśmiechnięte i optymistycznie nastawione bardziej przyciągają ludzi. A brak energii na starcie jest brane jako brak zaangażowania w pracę. Brak zainteresowania rozmówcą. Więcej o pewności siebie w osobnym artykule.

Mowa ciała

Kontakt niewerbalny inaczej potocznie zwany językiem ciała mówi o nas wiele więcej niż sami o sobie mówimy. Jak nauczyć się kontrolować swoją postawę ciała? Zdradzę wam siedem sekretów pozytywnej mowy ciała. Na pierwszym miejscu zawsze na twarzy powinien widnieć uśmiech. Bądź uśmiechnięta. To o czym myślisz jest widoczne na twojej twarzy. Jeśli będziesz wyglądać na smutną, to będziesz mniej atrakcyjna dla otoczenia. Gestykulacja jest ważna, ale warto pamiętać, żeby nie machać rękami zbyt mocno. Podczas gestykulacji pamiętaj aby mieć złączone palce, dłonie trzymaj zawsze poniżej linii podbródka oraz unikaj krzyżowania rąk i nóg. Podczas rozmowy od czasu do czasu warto przytakiwać głową, ale nie rób tego zbyt często.  Ważne jest utrzymywanie kontaktu wzrokowego. Ważna jest postawa ciała. Garbienie się jest nieatrakcyjne. Podczas mówienia stój prosto, a gdy słuchasz pochyl się do przodu. Stój tak blisko rozmówcy, żebyś czuł się komfortowo. Subtelnie odzwierciedlaj mowę ciała innych ludzi. Jednak nie małpuj ślepo rozmówcy.

Kontakt wzrokowy

Utrzymywanie kontaktu wzrokowego to najważniejsza część rozmowy z drugą osobą. Jeżeli będziesz uciekać wzrokiem na boki, to może oznaczać z twojej strony brak zainteresowania rozmówcą. Warto poćwiczyć utrzymanie kontaktu wzrokowego np. grając w zgadywanki jaki kolor oczu ma partner?

Ciekawość to również umiejętność słuchania. Bądź zainteresowany tym o czym mówi druga osoba nawet jeśli nie jesteś tym tematem zainteresowany. Możesz później zmienić temat.

Dystans

Zazwyczaj jest tak, że czasami budujemy wokół siebie zbyt wysoki mur obronny i trudno innym jest przedostać się do nas. Nie trzymaj ludzi zbyt daleko od siebie, bo później trudniej ci będzie nawiązać kontakty towarzyskie czy biznesowe. Postaraj się wierzyć, że istnieją na tym świecie dobrzy ludzie.

0 0 votes
Ocena

Copyright © Asystentka z Inicjatywa - Justyna Jachołkowska

0
Would love your thoughts, please comment.x