idealny klient

Idealny klient i dopasowanie oferty do klienta.

Tworząc ofertę produktu, należy wziąć pod uwagę to, czego w danym czasie klient potrzebuje. Klienci mają różne potrzeby, dlatego warto zrobić research informacji, aby dowiedzieć się, czego oczekują klienci. W wyniku poszukiwań otrzymamy sylwetkę, jak wygląda nasz idealny klient.

Jakie czynniki wziąć pod uwagę, aby stworzyć obraz idealnego klienta? Jakie cechy powinien posiadać idealny klient i gdzie go znaleźć?

Idealny klient – sylwetka i cechy.

Poszukując klienta, musimy stworzyć profil idealnego klienta, co zdecydowanie pomoże nam go znaleźć. Kiedy czegoś szukamy, to musimy wiedzieć, co chcemy znaleźć. Dlatego utworzenie sylwetki idealnego klienta to jedna z ważniejszych rzeczy, jeżeli chcemy sprzedawać jakiś produkt bądź usługi. Do podstawowych czynników, jakie należy wziąć pod uwagę to przede wszystkim: płeć, wiek, gdzie mieszka, branża, dochód, wielkość firmy, stan cywilny. Musisz wiedzieć, czy chcesz pracować z kobietą lub mężczyzną, w jakim wieku, skąd pochodzi. Istotne jest też, dla jakiej branży chcesz działać, czy chcesz pomagać mniejszym, średnim czy dużym przedsiębiorstwom.

Tworząc sylwetkę idealnego klienta, należy wziąć pod uwagę także to jakie wartości ceni nasz klient, czy pokrywają się one z naszymi wartościami. Jeżeli mamy z kimś współpracować, to lepiej nam się pracuje, kiedy druga strona wyznaje podobne wartości do naszych. Warto wiedzieć, co jest ważne dla klienta, co ceni, co go motywuje, co jej się podoba. Mając wiedzę o upodobaniach klienta i jego motywatorach do działania, lepiej będzie się wam współpracowało. Ważne są zainteresowania klienta, to jak lubi spędzać wolny czas, w tym gdzie go lubi spędzać. Czy interesuje się rozwojem osobistym, czy lubi pogłębiać swoją wiedzę?

Istotne są także problemy klienta, bo to właśnie na nie klient szuka rozwiązania, dlatego musimy „rozgryźć” klienta, aby to nam powierzył rozwiązanie swoich problemów. Dobrze jest wiedzieć, jakie emocje pojawiają się najczęściej w życiu klienta oraz z jakimi trudnościami zmaga się najczęściej.

Oczekiwania i potrzeby klienta.

Po pierwsze to należy znać potrzeby klienta. Jak poznać potrzeby klienta? Z profilu idealnego klienta możemy wyczytać, czego klient potrzebuje. Jeżeli stworzymy profil idealnego klienta, to już mamy 80% sukcesu. I możemy przejść do drugiego etapu, w którym musimy się zastanowić, w jaki sposób chcesz zaspokoić potrzeby klienta. Aby spełnić oczekiwania klienta, musimy stworzyć taką ofertę, która wyróżni się na tle innych ofert.

Wyróżnij się!

Aby klient podjął z nami współpracę, musimy się czymś wyróżnić na tle konkurencji na rynku pracy. Podobnie jest kiedy wysyłamy swoje cv na wybraną ofertę pracy. Rekruter mając do przejrzenia kilkadziesiąt takich cv musi dokonać selekcji i wybrać to, które najbardziej odpowiada wymaganiom pracodawcy bądź takie, które będzie się wyróżniało na tle innych. Dlatego pisząc dokumenty aplikacyjne, pamiętaj, aby nie popełnić żadnych błędów ortograficznych i stylistycznych. Dobrze jest wyróżnić nagłówki pogrubieniem bądź oddzielić poszczególne części liniami ozdobnymi. W przypadku gdy tworzymy ofertę, musimy pamiętać, aby napisać ją językiem korzyści dla klienta. To, co motywuje klientów do zakupu, to są właśnie korzyści. Oferta musi zawierać informacje o korzyściach z zakupu usługi lub posiadania twojego produktu. Klient chce wiedzieć, co zyska, kupując u ciebie usługę/produkt. Nikt nie lubi kupować kota w worku.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x